loading...
پرستاران به روز
هادی شجاعی زاده بازدید : 196 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)
این روزها بی‌خوابی یکی از مشکلات عمده در جوامع انسانی است. دل‌مشغولی‌های بیش از حد انسان‌ها، آن‌ها را دچار کم‌خوابی می‌کند که این موضوع می‌تواند از نظر جسمی و روحی اثرات مخربی برای افراد در پی داشته باشد.

هادی شجاعی زاده بازدید : 170 شنبه 12 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رئیس شبکه هپاتیت ایران تفاوت HDL و LDL یا همان خون بد و خوب را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سید موید علویان در توضیح تفاوت HDL و LDL یا همان خون بد و خوب به تسنیم اظهار داشت: لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL متعلق به خانواده لیپوپروتئین‌ها هستند و اندازه آنها معمولاً بین 87 تا 11 نانومتر متغیر است. این لیپوپروتئین کلسترول را از بافت‌های بدن به کبد منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: در حدود 30 درصد از کلسترول خون به وسیله HDL جابجا می‌شود، از این مولکول به نیکی یاد می‌شود و بالا بودن میزان این لیپوپروتئین در خون می‌تواند فرد را در برابر بیماری قلبی - عروقی محافظت کند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران خاطرنشان کرد:‌ لیپوپروتئین با چگالی پایین یا LDL متعلق به خانواده لیپوپروتئین‌ها هستند. اندازه آنها حدود 22 میلی متر است و بالا بودن LDL با خطر کبد چرب، دیابت و بیماری عروقی قلبی همراه است.

هادی شجاعی زاده بازدید : 150 سه شنبه 01 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران گفت: ماست از دیدگاه طب سنتی دارای طبع سرد و تر است، لذا مصرف آن برای همه مناسب نیست به خصوص کسانی که دارای معده سرد, سوءهاضمه‌ و یا مشکلات گوارشی دارند.

هادی شجاعی زاده بازدید : 205 چهارشنبه 10 دی 1393 نظرات (0)

هرقدر هم تكنولوژی پیشرفت كند و آدم‌ها مدرن شوند، هر قدر هم نسخه دیجیتالی همه لوازم و امكانات ساخته و روانه بازار شوند، امكان ندارد چیزی بتواند جای کاری دستی پر از لبویی را بگیرد.


به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، این سبزی خوش طعم و شیرین كالری بسیار كمی دارد و به صورت آبپز و به تنهایی، یك دسر خوشمزه است اما نهایت استفاده‌ای كه معمولا ما ایرانی‌ها از آن می‌كنیم، در تزئین غذا یا نهایتا تهیه دسر ماست و لبو است.


لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید  روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا  یا دسر. 



آب لبو را درقالب يخ بريزيد هر وقت لازم داشتيد يك حبه رااز فريزر دراوريد برای تزيين پلو، رنگ دسر،رنگ  فرني، حتي رنگ مربا به، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترين درمان کم خونی است.



آب لبو يکي از راه هاي طبيعيه درمان پوکی استخوان است. خوردن يک ليوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر است. يکي از راه هاي درمان کبد چرب نوشيدن آب لبو است.

 

خوردن آب لبو از ابتلا به فراموشي و آلزايمر در سنين بالا جلوگيري مي کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر است.

هادی شجاعی زاده بازدید : 189 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (1)
همه ما از اهمیت تغذیه مناسب، توجه به سلامتی و اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها قبل از ابتلا به آنها به خوبی آگاهیم ولی واقعا تا چه حد به این موضوع اهمیت می‌دهیم و آن را جدی می‌گیریم؟ متأسفانه در بسیاری از موارد آنها را نادیده می‌گیریم.

مثلا با وجود اينكه مي‌دانيم مصرف بيش از حد مواد غذايي شور يا چرب براي سلامت‌مان مضر است، چقدر آن را رعايت مي‌كنيم؟ با وجودي كه مي‌دانيم نبايد زياد فست‌فود بخوريم تا چه حد به آن اهميت مي‌دهيم. اتفاقا در بسياري از موارد رفتن به رستوران‌هاي مختلف را به‌عنوان بهترين تفريح خود درنظر مي‌گيريم. يكي ديگر از مواردي كه در پيشگيري از بيماري‌ها بسيار مهم است مراجعه به‌موقع به پزشك است. زيرا بسياري از بيماري‌ها مانند بيماري‌هاي كبدي ازجمله كبد چرب، ديابت و فشار‌خون بالا به‌عنوان بيماري‌هاي خاموش شناخته مي‌شوند؛ يعني چون علامت خاصي ندارند، اگر به موقع تشخيص داده نشوند، درمان آنها بسيار سخت‌تر خواهد بود. اما با داشتن تغذيه صحيح و آزمايش‌هاي به‌موقع مي‌توان تا حدود زيادي آنها را مهار كرد. براي آشنايي بيشتر با اين موضوع با دكتر پيام فرحبخش، پزشك و متخصص تغذيه باليني و رژيم درماني گفت‌وگو كرده‌ايم.

هادی شجاعی زاده بازدید : 188 سه شنبه 11 آذر 1393 نظرات (0)

مضرات «نان‌های سفید» در شیوع انواع بیماری‌ها

نان برای سلامتی لازم است ولی امروزه با روش‌های نادرست پخته می‌شود. در بین نان‌های موجود، نان سنگک از بهترین انواع نان‌هاست.نان سفید نیز بروز سرطان را زیاد مى‏‌کند، بنابراین افرادی که از نان‌های سفید تغذیه می‌کنند، بدن سالمی ندارند.

 

 نان سفید (نانى که سبوس گندم آن کاملاً گرفته شده باشد) بزرگ‏ترین لطمه را به سلامتى مردم مى‏‌زند. پوست گندم که به صورت سبوس درمى‏‌آید و به وسیله الک کردن از آرد جدا مى‏‌شود، دارای مواد مغذی بسیار زیادی است و شاید به همین دلیل سبوس گندم را پوسته عجیب و اسرارآمیز نامیدند، زیرا یکى از مهم‏ترین اعمال حیاتى موجودات زنده اکسیداسیون گوگرد آلى است و در بدن انسان ماده‌اى به نام گلوتاتیون وجود دارد که این اکسیداسیون را انجام مى‏‌دهد و گلوتاتیون از اسید گلوتامیک ساخته شده و این اسید گلوتامیک باید به وسیله غذاها هر روز وارد بدن شود و این ماده در هیچ‏‌ یک از غذاها به اندازه ‏اى که در گندم هست وجود ندارد.

تمام اسید گلوتامیک موجود در گندم، در پوسته، یعنى سبوس آن جمع شده و در آرد سفید مطلقا وجود ندارد و آرد سفید تقریبا از نشاسته خالص ساخته شده است. بنابراین، نانى که از آرد سفید تهیه شده باشد یکى از مهم‏ترین اعمال حیاتى بدن را دچار وقفه مى‏‌کند و عوارضى از آن ایجاد مى‏‌شود.

از دیگر ضررهای نان سفید باید به این نکته اشاره کنیم که در نان سفید، فسفر و منیزیم که از عناصر حیاتى لازم براى بدن هستند وجود ندارد همچنین نان سفید در کاهش نسل بشر تأثیر دارد و آدمى را کم‏ خون مى‏‌کند چرا که ویتامین‌ها در افزایش نسل اثر گزار است و مهمترین ضرر مصرف نان سفید یبوست است که به ام الامراض تشبیه شده است چرا که یبوست سرچشمه بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

اگر آرد را به ‏طور مناسبى الک کنند که سبوس گندم به اندازه 15 الى 20 درصد در آن موجود باشد، آرد به سهولت مایعات را به خود جذب کرده و سپس در روده‏‌ها به‌‏تدریج آب را پس داده، مدفوع را نرم می‌کند و از طرف‏ دیگر به‌‏طور ملایم روده‏‌ها را تحریک و به وسیله انقباضات، به دفع مواد زائد کمک مى‌‏کند.

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی معتقد بر این است که نانی که از گندم خوب و بدون آفت تهیه شده است، بهترین نان است. نان طبیعی سالم شامل اجساد مخمرهاست که سرشار از پروتئین و ویتامین‌هاست و یک غذای کامل محسوب می‌شود.

به گفته وی نان با تخمیر طبیعی، ذرات بزرگ نشاسته شکسته شده، پخته و هضم اولیه پیدا کرده و لطیف‌تر شده و هضم آن برای بدن راحت‌تر است.  برای پخت باید به خمیر فرصت داد که به طور طبیعی و با مخمرهای طبیعی تخمیر شده، حجم آن اضافه شود و کمی مزه شیرینی پیدا کند.

نان سنگک بهترین نان

این کارشناس طب سنتی می‌افزاید: نان یکی از موادی است که برای اعتدال و سلامتی لازم است ولی امروزه با روش‌های نادرست پخت می‌شود. در بین نان‌های موجود، نان سنگک جزو بهترین انواع نان است.

علوی ادامه می‌دهد: نانِ گرم، مسخّن(گرم کننده) و مجفّف(خشک کننده) رطوبات معده و جویدن آن برطرف کننده کندی دندان مفید است. در حالی‌که نانِ سرد، مرطب بدن (رطویت دهنده) است. نان تازه سریع‌الانحدار (آنچه به سرعت هضم می‌شود و از دستگاه گوارش عبور می‌کند)، چاق کننده (مُسمِّن بدن) و مقوی آن است در حالی‌که نان خشک دیر هضم و مجفف است.

وی می‌گوید: نان‌های سفید یبوست آور است چرا که سبوس نان بیش از حد گرفته می‌شود و مواد مغذی نان های سفید بسیار کمتر استو نان سفید سخت هضم می‌شود و خون را غلیظ کرده و خود عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

محمد علی زارعیان دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران نیز معتقد است: نان سفید استعداد بروز سرطان را زیاد مى‏‌کند در صورتى که نان سبوس ‏دار از این قاعده مثتثنی است.

مصرف نان سفید علت اصلی یبوست

به گفته وی بررسی‌های دانشمندان ثابت کرده‌ است که یبوست مزاج زاییده تمدن جدید است زیرا مردم مى‏‌خواهند نان خیلى سفید بخورند، سبوس آن را حذف مى‏‌کنند و علت مستقیم یبوست، حذف همین سبوس گندم است. به این جهت براى معالجه یبوست مزاج، بعضى از اطبا بیماران خود را با سبوس گندم معالجه مى‏‌کنند.

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران یادآور می‌شود: براى اینکه نان گندم خوب هضم و جذب شود و مواد مفید آن به سلول‏‌هاى بدن برسد باید دیاستازها و مواد معدنى موجود آن که حکم کاتالیزور را براى اعمال حیاتى بدن دارند در آرد گندم وجود داشته باشند ولى این‏ موارد نیز در قشر گندم یعنى در سبوس موجودند.

سلامت کمتر ولی درآمد بالای نانوایان از فروش نان سفید

از این موارد مطرح شده می‌توان نتیجه گرفت که یک حبّه گندم از مجموعه موادى ساخته شده که وجود تمام این مواد براى خوب انجام شدن اعمال طبیعى بدن لازم است و از این‏ها گذشته نان سبوس‏ دار بو و طعمش نیز بهتر از نان سفید است و اگر چند روز بماند طراوت خود را حفظ خواهد کرد، در صورتى که نان سفید خیلى زود خشک خواهد شد.

با وجود ضررهایى که نان سفید دارد چون ظاهر مناسب‌تر و مشترى‏‌پسندتری دارد، برای مردم مقبول‌تر است. متاسفانه مصرف‌کنندگان این قبیل نان یا به مضرات آن برای بدن بی‌توجه هستند یا  از آسیب‌هایی که به‌زودی به سراغ بدنشان خواهد آمد، بی‌خبرند.

از طرف دیگر، چون آرد سفید را بهتر مى‏‌توان نگهدارى کرد و پخت آن درآمد بیشتری برای آسیابان و نانوا دارد، همه جا عمومیت یافته تا مصرف‏‌کنندگان بى‏‌خبر، بدون توجه به نامرغوبى آن، نان  سفید بخورند و با عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

هادی شجاعی زاده بازدید : 159 سه شنبه 11 آذر 1393 نظرات (0)
بامیه از آن دست خوراکی‌هایی است که خیلی‌از افراد ترجیح می‌دهند در مهمانی‌های خود از آن استفاده نکنند. چراکه بعضی ها به‌خصوص کودکان و جوانان از آن استقبال نمی‌کنند! در حالی که اگر بدانید این خوراکی کوچک چه تاثیراتی بر سلامت بدن، زیبایی پوست و مو می‌گذارد، مطمئنا آن را جزء برنامه غذایی هفتگی‌تان قرار خواهید داد!

هادی شجاعی زاده بازدید : 197 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)
رابطه اشعه موبایل با چروکی پوست؛
بلایی که موبایل بر سر پوستتان می آورد
استفاده از فناوری‌های روز دنیا با بیماری‌های مختلفی همراه بوده که می‌تواند تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها محسوب شود.

هادی شجاعی زاده بازدید : 97 جمعه 30 آبان 1393 نظرات (0)

بر طبق آخرین تحقیقاتی که در سال گذشته انجام گرفته است. یکی از سبزیجاتی که می توان از آن برای مبارزه با آلرژی استفاده کرد جعفری است. جعفری به همراه بو و عطر بسیار دلپذیری که دارد می تواند شما را مقاوم در برابر آلرژی ها کند.

فصل پاییز زمانی است که آلرژی های فصلی به اوج خود می رسد و باید با استفاده از روش های مختلف آن راه مهار کرد. برای مهار آلرژی های فصلی می توانید از گیاهان خاصی استفاده کرد. در ادامه به سراغ گیاهانی می رویم که می توانند به شما در کنترل آلرژی کمک کنند.

کلم برکلی

کلم بروکلی به خاطر ویتامین C که دارد می تواند به شما بسیار کمک کند. این ماده می تواند سینوس های شما را تا حدودی بهبود بخشد و همین می تواند از آلرژی های شما بکاهد. متخصصین پیشنهاد می کنند تا روزانه مقداری از این ماده در حالت خام یا بخارپز استفاده کنید.

سیر و پیاز

یکی از دیگر از سلاح های مبارزه با آلرژی موادی هستند که شامل کورستین باشند.برای اینکه اینگونه مواد را پیدا کنید بهترین گزینه برای شما می تواند سیر و پیاز باشد و بهتر است تا از آن ها در بیشتر غذاهای خود استفاده کنید.

کلم پیچ

کلم پیچ از جمله سبزیجاتی است که شما می توانید به راحتی تهیه کنید  استفاده از ان در سالاد بی نظیر است. در کنار طعم و مزه بسیار خوبی که دارد شما می توانید آن را یک ماده بسیار خوب برای جلوگیری از آلرژی نیز به حساب آورید.

مرکبات

بر حسب تحقیقات انجام شده در سال های اخیر روزانه 500 میلی گرم از ویتامین C می تواند موارد ناشی از آلرژی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید داشته باشید پرتقال و دیگر میوه ها از دسته مرکبات هستند. برای مثال نصف یک گریپ فروت دارای 60 میلی گرم ویتامین C است.

جعفری

بر طبق آخرین تحقیقاتی که در سال گذشته انجام گرفته است. یکی از سبزیجاتی که می توان از آن برای مبارزه با آلرژی استفاده کرد جعفری است. جعفری به همراه بو و عطر بسیار دلپذیری که دارد می تواند شما را مقاوم در برابر آلرژی ها کند.

 

هادی شجاعی زاده بازدید : 214 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (1)

ادم یا تورم ساق پا در تمام سنین و در مرد و زن می تواند ایجاد شود تورم پا می تواند در هر بخشی از پاها از جمله ( مچ پا، ساق پا و یا ران رخ دهد تورم ساق پا می تواند ناشی از احتباس مایع، التهاب در بافت ها یا مفاصل آسیب دیده باشد بسیاری از علل پا که در اثر ایستادن  طولانی مدت، نشستن و یا آسیب پا هستند بی ضرر هستند گاهی تورم ساق پا نشانه ای از یک اختلال جدی مانند ( بیماری های قلبی یا لخته خون ) است لذا زمانی که تورم پا بدون هیچ دلیل روشنی  با علائم ظاهراً نامربوط مانند ( مشکلات تنفسی یا درد قفسه سینه همراه باشد ) باید به دنبال تشخیص و درمان سریع باشید.



ادامه مطلب

هادی شجاعی زاده بازدید : 163 سه شنبه 06 آبان 1393 نظرات (0)


مجله زندگی ایده آل: اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.


شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای‌فای برای اولین بار در سال 2007 به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته‌اند و تحقیقات مختلفی انجام داده‌اند که نتایج این پژوهش‌ها تا حدودی شما را متعجب می‌کند. وای‌فای می‌تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه‌های آن نسبت می‌دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی‌سیم وای فای وابسته نکنید.

ارتباط وای فای با بی‌خوابی

تا به حال برای‌تان پیش آمده که شب‌ها بعد از ساعت‌ها کار کردن با اینترنت گوشی موبایل بی‌خوابی سراغ‌تان آمده باشد؟ البته این موضوع مشکل تازه‌ای نیست و پژوهشگران از سال 2007 درمورد ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوی خواب تحقیقاتی را انجام داده‌اند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب‌شان تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.

این پرتوها بر مغز تاثیر می‌گذارند.بنابراین متخصصان به شما توصیه می‌کنند هنگام خواب تلفن همراه باامواج وای فای را نزدیک خودتان قرار ندهید یا هنگام خواب مودم‌تان را خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلی ایجاد نشود.در بسیاری از افراد کمبود خواب احتمال بروز سایر مشکلات جدی و بیماری‌های دیگری را به دنبال دارد. افسردگی یا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافی در ارتباط است.

حقایق متاثرکننده  درباره

تاثیر منفی بر رشد کودکان

وقتی کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌های وای فای قرار می‌گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می‌شود. یافته‌های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می‌کند. در حقیقت این اشعه‌ها سنتز پروتئین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن و سالان‌شان کوتاه‌تر بمانند. بنابراین به والدین توصیه می‌شود در مورد استفاده فرزندان‌شان از اینترنت وای فای محدودیت‌هایی در نظر بگیرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند.

تاثیر در باروری مردان و زنان

شاید به گوش‌تان رسیده باشد که گرمای ایجاد شده در لپ‌تاپ‌ها در طولانی مدت بر قدرت باروری مردان تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر پژوهشگران به مردان هشدار می‌دهند که در زمینه بروز مشکلات باروری فقط لپ‌تاپ‌ها را مقصر ندانند، بلکه شبکه‌های وای فای و اشعه ساطع شده از آنها هم تحرک اسپرم‌ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب شکسته شدن DNA می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده در انسان و حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که قرار گرفتن درمعرض اشعه‌های وای فای روی اسپرم تاثیرات منفی بر جای می‌گذارد.

نکته دیگر این است که فقط مردان در معرض ناباروی قرار ندارند، بلکه وای فای قدرت باروری خانم‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است از لانه گزینی سلول تخم جلوگیری کند. در نتیجه جنین شکل نمی‌گیرد. علاوه بر این یک موسسه پژوهشی سوئدی که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده به خانم‌های باردار هم توصیه می‌کند که با اینترنت بی‌سیم به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف متصل نشوند و خودشان را از محیط‌هایی که اشعه وای فای وجود دارد دور نگه دارند.

با سرطان ارتباط دارد؟

یکی از سؤالاتی که بعضی از کاربران وای فای را نگران کرده در مورد احتمال سرطان‌زا بودن وای فای است. در واقع سرطان‌زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این زمینه اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهشگران و محققان جهانی وجود ندارد. با این وجود نتایج بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی احتمال بروز تومور‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. به هر حال هنوز تحقیقات کمی روی نمونه‌های انسانی صورت گرفته است.

اختلال در عملکرد مغز

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد کودکانی که در معرض اشعه‌های وای فای قرار دارند نسبت به سایرین تمرکز کمتری داشته و مغزشان عملکرد پایین‌تری دارد. دلیلش این است که وای فای، فعالیت‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته فقط کودکان نیستند که مغزشان تحت تاثیر اشعه‌ها قرار می‌گیرد، بلکه وای فای زنان را بیش از مردان مورد هدف قرار می‌دهد. در یک تحقیق 15 مرد و15 زن داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند و برای همه آزمون مشابهی برای سنجش حافظه در نظر گرفته شد. در ابتدا همه آنها در شرایطی آزمایش شدند که هیچ نوع اشعه وای‌فای در محیط وجود نداشت.

در این شرایط وضعیت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعد این افراد به مدت 45 دقیقه در معرض اشعه وای‌فای 2.4 گیگاهرتز قرار گرفتند و در همین زمان مشغول پاسخ‌دهی به تست حافظه بودند. در این شرایط وضعیت مغز هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که فعالیت خانم‌ها و سطح انرژی‌شان نسبت به مردان به‌طور قابل توجهی تغییر کرده است. این نکته برای خانم‌ها متاثرکننده است اما باید به مردها هم هشدار دهیم که خیال‌شان خیلی راحت نباشد و آنها هم اگر در معرض مداوم اشعه‌های وای فای باشند، تغییر ناخوشایندی در عملکرد مغزشان دیده می‌شود.

چطور از خطرات وای فای در امان بمانیم؟

این روزها همه ما با شبکه‌های اینترنت‌های مختلف محاصره می‌شویم و از محیط‌های کاری گرفته تا سایر فضاهای عمومی و حتی خانه و اتاق شخصی‌مان، از این خطرها در امان نیستیم. به همین دلیل دوری از اشعه‌هایی که در مورد خطرات‌شان حرف وحدیث‌هایی وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش خطرات این است که لپ‌تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی بدن‌تان نگه ندارید و بعد از اینکه کارتان با این وسایل تمام شد، از آنها فاصله بگیرید. اگر از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید لزومی ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنید تا ضمن استفاده از تکنولوژی، سلامتی‌تان را به خطر نیندازید.

هادی شجاعی زاده بازدید : 116 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)

مصرف روزانه ابمیوه فشارخون را بالا می برد



متخصصان بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: مصرف روزانه یک لیوان آبمیوه خطر ابتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ايسنا،‌ متخصصان استرالیایی اعلام کردند: بر خلاف آنچه که در گذشته در مورد تاثیر مثبت مصرف آبمیوه وجود داشت، بررسی‌ها حاکی از آن است که نوشیدن مرتب آبمیوه به طور قابل توجهی موجب افزایش فشار خون می‌شود.

به گفته پزشکان اگرچه آبمیوه دارای ویتامین‌های ضروری برای بدن است اما به طور معمول دارای میزان قند بالایی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، بنابراین،‌ مصرف مداوم این نوع نوشیدنی به افزایش میزان قند دریافتی بدن منجر می‌شود و خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را به همراه خواهد داشت.

هادی شجاعی زاده بازدید : 157 شنبه 26 مهر 1393 نظرات (0)
میوه ای که کلسترول بد خون را کم می کند


یک کارشناس تغذیه گفت: انار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.


لیلا رضازاده با معرفی انار به عنوان یک میوه مفید پاییزی، افزود: این میوه مانند بسیاری از میوه‌ها سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر است که برای ترمیم زخم، بهبود دید، سلامت پوست و ... موثر است.
وی با بیان اینکه آنتی اکسیدان موجود در انار بیشتر از سایر میوه‌ها‌ست، خاطرنشان کرد: همین امر باعث می‌شود انار یک میوه ضد سرطان و ضد بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.
این کارشناس تغذیه معتقد است: آنتی اکسیدان موجود در انار می‌تواند از بدن در برابر آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی محفاظت کند و در پیشگیری از پیری زودرس پوست موثر باشد.
رضازاده تاکید کرد: انار در کاهش کلسترول بد خون (LDL) نیز مفید است.
وی با بیان اینکه انار برای هیچ گروهی منع مصرف ندارد، تصریح کرد: حتی افراد مبتلا به دیابت هم می‌توانند انار بخورند.
رضازاده توصیه کرد: افراد انار را همراه با گلاب یا گل پر استفاده کنند، زیرا از نفخ آن می‌کاهد.
این کارشناس تغذیه در پایان توصیه کرد: افراد در فصل پاییز به مصرف یک نوع میوه اکتفا نکنند و از همه انواع میوه‌های موجود در این فصل استفاده کنند.

هادی شجاعی زاده بازدید : 177 جمعه 11 مهر 1393 نظرات (0)

مطالعات محققان دانشگاه UCLA آمریکا نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در انگور، بهترین راه حل برای درمان آکنه است.





به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، انگور حاوی آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است که باعث مهار باکتری های ایجاد کننده آکنه می شوند.

متداول ترین دارو برای درمان آکنه، پراکسید بنزوییل است. در این مطالعات آمده است که آنتی اکسیدان موجود در انگور باعث افزایش کارایی این دارو می شود و اثر بخشی آن را چند برابر می کند.

آنتی اکسیدان رسوراترول موجود در انگور علاوه بر درمان آکنه، با توقف رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول ها و بافت ها، سلامت قلب را نیز تضمین می کند.

آکنه یک التهاب پوستی است که به صورت جوش های قرمز و معمولا چرکی در پوست؛ و به خصوص صورت ظاهر می شود و اغلب در نوجوانان شایع است.

مصرف غذاهای چرب و شیرین التهابات آکنه را افزایش می دهد. اختلالات هورمونی، رژیم غذایی پرچرب، دستکاری جوش های صورت، سفرها مداوم هوایی، استرس، استفاده از داروهای خاص و تغییرات جوی مهمترین دلایل بروز آکنه هستند.

هادی شجاعی زاده بازدید : 144 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

 نرم افزار پرستار همراه شامل تمام بیماری ها،کمک های اولیه و داروها شیمیایی و گیاهی

نیازمند اندروید 2 به بالاتر

حجم : 1.4 مگابایت


برای دانلود اینجا کلیک کنید



نرم افزار داروخانه  پزشک شامل داروها (شیمیایی ،گیاهی، معنوی)،پزشکی، کمک های اولیه ، پزشک یاب و مراکز پزشکی،تغذیه در تمامی دوران ها


نیازمند اندروید 2 به بالاتر

حجم : 15.35


برای دانلود اینجا کلیک کنید


نرم افزار مرجع کامل بیماری ها شامل تمام بیماری ها ،علائم ظاهری،علائم شایع،علل بیماری،پیشگیری،عوارض احتمالی، درمان،دارو ها و ......


نیازمند اندروید 2 به بالاتر

حجم : 2.07


برای دانلود اینجا کلیک کنید

هادی شجاعی زاده بازدید : 156 سه شنبه 01 مهر 1393 نظرات (0)

اگر می‌خواهید سکته نکنید و سرطان نگیرید زیتون بخورید



برای اینکه وزنتان کاهش یابد، سکته نکنید، سرطان نگیرید، دچار آسم نشوید و برای ده‌ها فایده دیگر؛ حتماً زیتون مصرف کنید.


ادامه مطلب

هادی شجاعی زاده بازدید : 714 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

متن سرود ملی پرستار:


آن پیام آور صبح صادق                       در لباس سپید محبت
دانش وتجربه یاورانش                     ارمغانش امید و سلامت
در تکاپوی خدمت به مردم            مظهر عشق و ایمان و ایثار
با پرستاری و مهر ورزی              التیامی است بر رنج انسان
او به اعجاز دانای ومهر                 دستهایی شفا بخش دارد
در مسیر درخشان دانش               او حکیمانه ره می سپارد
آن فرشته که با رحمت و لطف            ایستاده به بالین بیمار
بادلی روشن از نور یزدان                  وارث صبر زینب پرستار



جهت دانلود سرود ملی پرستار اینجا کلیک کنید

هادی شجاعی زاده بازدید : 663 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

سندرم تونل کارپال (CTS) یک اختلال مربوط به اعصاب است که بیشتر در کارمندان و افرادی که برای ساعت های طولانی پشت میز می نشینند و با کامپیوتر کار می کنند دیده می شود و احتمال بروز آن در زنان سه برابر مردان است.

هادی شجاعی زاده بازدید : 245 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)
به گزارش ایرنا، آویشن گیاهی است پایا از تیره نعناع در انواع مختلف که قسمتهای مورد استفاده یعنی سرشاخه های گلدار آن به مصارف طبی و دارویی می رسد.

پرورش این گیاه ممکن است از طریق کاشت دانه یا تقسیم ساقه های ریشه دار گیاه مسن صورت گیرد. بوته آویشن به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر و به ندرت خوابیده است. آویشن گیاهی یکساله و علفی بوده و طول برگ های آن از 4 تا 10 میلیمتر متغیر، گلهای آن به رنگ صورتی یا بنفش و فصل گل دهی آن بین خرداد تا مرداد است. تمام بخش های این گیاه معطر بوده و دارای طبیعتی گرم است.


خاش، زاهدان- ایرنا- گیاه دارویی آویشن با نام محلی ازگند و نام علمی Thymuskotschyanus عمدتا در خاش و بخشهایی از ایرانشهر و سراوان می روید وخواص دارویی و درمانی خوبی دارد.


لطفا به ادامه مطلب بروید

هادی شجاعی زاده بازدید : 135 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (0)

حسينعلي پورافضلي: «کندر» شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار مي دادند كه به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شده است.



كندر ميراث پيامبران


در روايات پزشكي اسلامي كندر گياهي مفيد و باارزش است و خواص گوناگوني دارد. در برخي روايات آمده است كه کندر برگزیدة انبیاء است و مریم(ع) از آن کمک می جست و هیچ دودي از دود آن زودتر به آسمان بالا نمي رود و دودش شیطان را می راند و مرض را دفع می کند، بنابراين از آن محروم نمانید. (1)

امام رضا علیه السلام درباره اهميت و ارزش اين گياه مفيد مي فرمايد: : هیچ پیغمبري مبعوث نشد مگر به حرام بودن خمر سخن گفت و این که خدا هر چه می خواهد می کند و این که در میراثش کندر وجود داشت. (2)

كندر و افزايش ضريب هوشي فرزندان

امام رضا عليه السلام هم به اين گياه مفيد توجه داشته و از آن بهره مي بردند. در روايتي معمر بن خلاد مي گويد: حضرت رضا علیه السلام هنگامى که در خراسان بودند، وقتی نماز صبح را ادا می کردند، در سجاده خود مى‏نشستند تا آن گاه که آفتاب طلوع می کرد، بعد براى آن جناب یک کیسه سر بسته که در آن تعدادى مسواک قرار داشت حاضر می کردند و مسواک می نمودند. بعد از این كار کندر مى‏آوردند و آن را مصرف می فرمودند.(3)

بين كارشناسان طب سنتي باوری وجود دارد که مصرف كندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. حقيقت آن است كه روايات اسلامي بر این نکته صحه مي گذارد، اما طبق تحقيقات پزشكي مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. از اين رو برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد. در همين راستا است كه امام رضا عليه السلام توصيه مي‏فرمايند: به زنان حامله کندر بخورانيد که اگر بچه‏ي شکمش پسر باشد با قلبي پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد، خوش اخلاق و زيبا مى‏شود و نزد شوهرش نيز سعادتمند و خوشبخت مي گردد. (4)

كندر و گوارش

كندر ويژگي هاي ديگري هم دارد، از جمله آنكه براي دستگاه گوارش و معده مفيد بوده و به هضم غذا كمك مي كند. در اين باره امام رضا (ع) می فرماید : زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید. جویدن آن براى من ، دوست داشتنى تر است . کندر بلغم را از معده مى شوید و معده را پاک سازى مى کند و عقل را قوى مى گرداند و غذا را گوارا مى سازد.(5)

كندر و تقويت حافظه

يكي از خواصي كه براي كندر نقل شده تقويت حافظه و افزايش توان ياد گيري است . در اين باره امام رضا علیه السلام به نقل از حضرت علی علیه السلام مي فرمايد: سه چیز حافظه را زیاد می کند و بلغم را از بین می برد ، قرائت قرآن ، عسل و کندر.(6)

در همين زمينه در كتاب فقهي منسوب به امام رضا عليه السلام به نقل از امام کاظم علیه السلام آمده است : در عسل ، درمان هر دردی است ، هر کس ناشتا یک انگشت از آن را بلیسد ، این عسل بلغم را پایان می دهد ، صفرا را فرو می نشاند ، تلخه ی سیاه ( زرداب) را مانع می شود ، ذهن را صفا می بخشد و اگر که همراه با کندر خورده شود ، حافظه را نکو می سازد.(7)

 

پانوشتها:

  1. مکارم الاخلاق، ص 212 ، بحار، ج 62 ، ص 300
  2. فصال، ص 612
  3. اخبار و آثار حضرت امام رضا علیه السلام، ص ۵۵
  4. تهذيب الاحکام، ج 7، ص 440
  5. بحار، ج 64 ، ص 444
  6. اخبار و آثار حضرت امام رضا علیه السلام صفحه 724
  7. الفقه المنسوب للامام الرضا علیه السلام ،  صفحه 346

هادی شجاعی زاده بازدید : 173 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)



چند راهکار آسان برای اینکه افراد شادابی باشید!؟

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: تلاش کنید شبانه‌روزتان را به چهار قسمت تقسیم کنید: بخشى را به کار و تلاش، اختصاص دهید؛ قسمتى را به عبادت خداوند بگذرانید؛ بخش سوم را به کسب دانش واگذارید و بخش چهارم را صرف خوشى‌هاى حلال و پسندیده کنید و با این [بخش چهارم]، مى‌توانید از عهده سه تاى دیگر بر آیید.

هادی شجاعی زاده بازدید : 110 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)
خبرگزاری فارس: غلامحسین غفارپور متخصص پوست و مو در گفت‌وگویی یک نوع از اختلالات و بیماری‌های ناخن را بیماری‌های قارچی برشمرد و تصریح کرد: اصولاً زمانی که قارچ به صفحه ناخن حمله می‌کند از این صفحه تغذیه می‌کند.

وی گفت: معمولاً قارچ‌ها از روی پوست حرکت می‌کنند و بر روی صفحه ناخن که از جنس کراتین سخت و ساخته شده از پروتئین است قرار می‌گیرد که این کراتین یک منبع غذایی کامل برای قارچ‌هاست.

این متخصص پوست و مو افزود: قارچ‌ها بر روی صفحه ناخن رشد می‌کنند و به شکل‌های مختلف می‌توانند خود را نشان دهند؛ ممکن است سفیدک‌هایی بر روی ناخن ایجاد شود که در صورت تراشیدن این سفیدک‌ها با تیغ متوجه می‌شویم که این سفیدک‌ها نرم است و مانند گچ به راحتی برداشته می‌شود و از بین می‌رود ولی بیماری قارچی در جای خود است.

غفارپور خاطرنشان کرد: زمانی که صفحه ناخن درگیر قارچ می‌شود از حالت سفید و بی‌رنگ به سمت تیرگی و قهوه‌ای شدن تغییر رنگ می‌دهد، ترد و شکننده و ضخیم می‌شود و گاهی تمام ناخن خرد شده و از بین می‌رود.

وی افزود: برای تشخیص این بیماری بایستی از آزمایش کشت قارچ که توسط متخصصان قارچ‌شناسی انجام می‌شود استفاده شود و بین 3 تا 9 ماه خواهیم توانست این بیماران را درمان کنیم.


این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ضایعات قارچی ناخن به تظاهرات بیماری‌های دیگر شباهت دارد برای مثال ممکن است بیمار مبتلا به پسوریازیس باشد و ناخنهایش به همین شکل تیره، خرد، ضخیم، شکننده و در برخی موارد نازک شود بنابراین حتماً باید متخصص پوست این فرد را معاینه کند و با توجه به نتیجه آزمایش کشت قارچ به درمان اقدام کنند.

غفارپور افزود: این نوع ضایعات قارچی که به ناخن افراد سالم حمله می‌کنند توسط قارچ‌هایی به‌نام درماتوفیت ها ایجاد می‌شوند اما نوع دیگری از قارچ‌ها هستند که حالت مخمری دارند که به آن‌ها کاندیداآلبیکنس می‌گویند که در افراد دارای نقص ایمنی سلولی بروز می‌کنند و ناخن‌ها را درگیر می‌کنند.

وی درباره نحوه ابتلا به این عارضه گفت: افراد خانه‌دار که مرتب دستهایشان در آب است و همواره محیطی مرطوب در محیط ناخن وجود دارد و همواره با مواد شوینده در تماسند یا کسانی که ناخن‌هایشان مستمراً آسیب می‌بیند یا گوشه‌های ناخن می‌شکند ضایعات قارچی کاندیداآلبیکنس دور تا دور بافت ناخن ضایعه ایجاد می‌کند دورش قرمز و ملتهب شده و ناخن کدر می‌شود بنابراین این ضایعات هیچگاه افراد سالم را مبتلا نمی‌کند.

این متخصص پوست و مو درباره بروز سفیدک روی ناخن خاطرنشان کرد: موارد ذکرشده در بالا باعث می‌شود تا کراتین تولید شده رسیده و بالغ نباشد و باعث شود تا هسته سلول‌ها در درونشان بماند و سفیدک بزند.

غفارپور با تأکید بر تأثیر بهداشت فردی در ابتلا به این بیماری گفت: انتقال از محیط و انسان به انسان راه انتقال قارچ مسبب کچلی ناخن است البته به شرطی که ناخن آسیب دیده باشد تا این قارچ آن را درگیر کند.

وی درباره انتقال این قارچ به بخش‌های مختلف بدن نیز تصریح کرد: فرد مبتلا ممکن است با ناخن مبتلا سرخود را بخاراند و قارچ در ریشه‌های مو قرار بگیرد و باعث کچلی شود بنابراین به هر نقطه قابل انتقال است.

این متخصص پوست و مو افزود: این بیماری درمان شونده است ولی بدن ایمن نمی‌شود یعنی اگر مجدداً در معرض این قارچ قرار گرفته شود احتمال ابتلا وجود دارد ولی نکته مهم این است که ناخن‌ها پس از درمان به شکل اولیه خود بازمی‌گردد.

غفارپور درباره نظر عوام که سفیدک ناخن یا برخی عوارض دیگر را به کلسیم نسبت می‌دهند گفت:‌ بر خلاف نظر عوام که کجی و مشکلات ناخن را به کلسیم نسبت می‌دهند، کلسیم در استحکام صفحه ناخن هیچ نقشی ندارد. کلسیم فقط در استحکام نوک پرندگان ناخن و چنگال‌های ماکیان چنگال‌های حیوانات و استحکام سم چهارپایان موثر است و در استحکام ناخن انسان نقشی ندارد.

هادی شجاعی زاده بازدید : 136 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (1)

چای سبز را باید نوشیدنی بی نظیر ضدسرطان دانست.

امروزه ثابت شده است که تغدیه می تواند تاثیر بالایی در پیشگیری از سرطان داشته باشد. در میان انواع خوراکی ها چای سبز را باید نوشیدنی بی نظیر ضدسرطان دانست که این خواص به مقدار بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی مربوط می شود.

از آنجا که چای سبز بیشترین مقدار مولکول های ضدسرطانی را دارد،‌ گل سرسبد خوراکی های ضدسرطان لقب گرفته است. این مولکول ها کاتشین نام دارند که از خانواده فلاونوئیدها بوده و یک سوم وزن برگ های چای را تشکیل می دهد.

چای سبز در مقایسه با چای سیاه مقدار بیشتری کاتشین دارد زیرا چای سیاه فرایند تخمیر را تحمل می کند که بخشی از کاتشین و دیگر فلاونوئیدها تغییر می یابند.

این مولکول ها قدرت مقابله با بسیاری از فرایندهای سلول های سرطانی برای رشد و تکثیر را دارند. در واقع، زمانی که سلول های سرطانی برای ایجاد تومور تکثیر می یابند به شبکه ای از رگ های خونی نیاز دارند تا تغذیه شوند و قدرت تکثیر داشته باشند. ترکیبات چای سبز مانع از ایجاد این شبکه خونی و در نتیجه تکثیر می شوند.

نحوه تهیه و مقدار مصرف چای سبز

بگذارید چای سبز به آرامی به مدت 8 تا 10 دقیقه دم بکشد تا حداکثر مقدار کاتشین وارد آب شود.هر چه چای بیشتر دم بکشد، مقدار کاتشین افزایش می یابد. همچنین برگ های تازه چای نسبت به چای خشک ارجحیت دارد.

به نظر می رسد مصرف سه فنجان چای سبز در روز برای تاثیر ضدسرطانی کافی باشد.

منبع: پایگاه خبری قدس

هادی شجاعی زاده بازدید : 137 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)

خبرگزاری تسنیم: مصرف برخی غذاها برای سلامت چشم مضر است و تاری‌دید را در پی دارد که باید تا حدامکان از مصرف آنها اجتناب کرد.


به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، مصرف برخی غذاها به سلامت چشم آسیب می‌رساند و لازم است افرادی که مستعد بروز بیماری چشم هستند از مصرف آنها اجتناب کنند، مانند مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که غلیظ هستند و تولید بخار می‌کنند و غذاهای سردی مانند باقلا و لوبیا و غذاهای گرمی مانند سیر و پیاز.

البته مصرف برخی از غذاها مکدر و تار کننده چشم هستند، مانند کلم، عدس، بادمجان، مواد غذایی تند و تیز (حریفه) مثل تره، تره تیزک (سبزی شاهی)، خردل، سیاهدانه. همچنین، خوراکی‌های شور مزه،گس و ترش به چشم آسیب وارد می‌کند.

در کتاب ذخیره خوارزمشاهی جرجانی، معالجات عقیلی حکیم علوی عقیلی خراسانی و اکسیر اعظم حکیم محمد اعظم خان آمده است غذاهایی که باعث سردی بسیار (شدید التبرید) و گرمی بسیار (شدید التسخین) و آزار رساننده به دهانه معده یا ضعیف کننده مغز هستند، به سلامت چشم آسیب وارد می‌کند. سرکه، سیب ترش، بادروج (تره خراسانی)، شوید، خرما، گوشت گاو، گوشت خشک و نمک سود شده و همه گوشت‌های غلیظ و زیتون رسیده به سلامت چشم آسیب وارد می‌کند.

دستوراتی برای حفظ سلامت چشم

استفراغات معتدل، پاکسازی و تنقیه مغز و تقویت آن (در کیمیا مهر طب آمده برای تقویت مغز می‌توان از حریره بادام یا شیر بادام استفاده کرد. همچنین، روغن مالی پشت گوش و پشت گردن با مخلوط روغن زیتون و روغن کنجد به نسبت 1 به 2 و بخور بابونه + اسطخدوس + پونه + آویشن + مرزنجوش + تاجریزی به تقویت و تنقیه مغز کمک می‌کند) منع رسیدن بخارات به چشم، اجابت مزاج مستمر حداقل روزی 2 بار که شکم نرم باشد و خوردن غذاهای لطیف و معتدل که تولید خون صالح می‌کنند، برای سلامت چشم مفیدند.

غوطه ور زدن در آب صاف شیرین و باز کردن چشم در آن (جوانان در آب سرد و کهنسالان در آب گرم )، استفاده از سرمه‌های تقویت کننده چشم. مداومت در اکتحال ( سرمه کشیدن ) با آب بادیان ( رازیانه) بسیار سودمند است.

ریختن آب نیمه گرم بر سر، روغن مالی سر با روغن بنفشه و کدو و بادام‌شیرین تقویت کننده چشم است. همچنین، چکاندن آب باران در چشم که یک هفته در آن بادیان (رازیانه) خیسانده باشند، حافظ صحت چشم و مقوی آن است.

بوییدن مشک در سرما و عنبر در گرما، نگاه کردن به زُمرّد و هر چیز سبز رنگ، دیدن اشیای زیبا، شانه کردن موها چند بار در روز، خوردن و سرمه کردن دارچین، کندر، میخک، خوردن مغز بادام با نبات و همه مغزها، زیاد خوردن شلغم و خوردن تُرب، بسیار مقوی چشم است. مداومت در خوردن مربای هلیله و مربای آمله حافظ  صحت چشم است.

هادی شجاعی زاده بازدید : 122 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (2)

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس،  به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، سرطان مغز در مردان شایع تر است و این مسئله به سن، عوامل جنسیتی یا هورمونی مربوط نمی‌شود بلکه دیگر عوامل، زمینه ساز این عدم تناسب در مغز می‌شوند.

در گزارش مطالعات اپیدمیولوژیک مشخص شد؛ مطالعات دانشگاه واشنگتن توضیح می‌دهد دلیل شایع بودن تومورهای مغزی در میان مردان: به دلیل فعالیت کمتر پروتئین ضد سرطان در سلول‌های مغز مردان است و اولین دلیل شناسایی شده تفاوت روابط جنسی بین زنان و مردان است و موجب می‌شود سلول‌های درونی خطر ابتلا به تومور را تحت تأثیر قرار دهند.

 

کشنده‌ترین شکل سرطان مغز گلیوبلاستوم است که شایع‌ترین تومور مغزی و تهاجمی‌ترین تومورهاست و در مردان شایع‌تر و کشنده تر است.‌

محققان از طریق آزمایشهایی که بر روی مغز موش‌های نر و ماده انجام دادند متوجه شدند موش نر نسبت به توسعه گلیوبلاستوم بیشتر حساسیت نشان داد؛ پروتئین  rétinoblastome - RB  در سلول‌های مغز مردان فعالیت کمی دارند و در چرخه سلولی کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش دارند.

تیم تحقیقاتی نشان داد یک مدل سلولی گلیوبلاستوما در مغز مردان سریع‌تر به سرطان تبدیل می‌شود و دریافتند PRB اغلب در سلول‌های مغز مردان نسبت به سلول‌های مغز زنان غیر فعال است.

 

بسیاری از بیماری‌ها به نظر می‌رسد با جنسیت مرتبط هستند یا از طریق توسعه تحت تأثیر قرار می‌گیرند یا بر اثر نشانه‌ها متفاوت است.

بروز گلیوباستوما در میان مردان نسبت به زنان دو برابر بیشتر است. هورمون‌های جنسی اغلب علت این تفاوت‌ها است اما نه همیشه و در مورد خطر ابتلا به تومور مغزی نیز مربوط نمی‌شود؛ انواع دیگر تومورها هم به میزان مختلف بر اساس جنسیت رشد می‌کنند مانند سرطان کبد که بیشتر در مردان رخ می‌دهد.

 

میزان ابتلا به سرطان بین زنان و مردان متفاوت ممکن است یک شناخت بهتر از مکانیزم‌های اساسی سرطان باشد اما این تمام دلیل آن نیست.

دکتر «جاشوآ روبین» استادیار طب اطفال، مغز و اعصاب و آناتومی و بیولوژی اعصاب و نویسنده ارشد این تحقیق نشان می‌دهد تفاوت‌های مرتبط با جنسیت‌های متفاوت با سرطان مرتبط هستند و این تفاوت‌ها می‌توانند در خطر ابتلا به سرطان تأثیرگذار باشند.

هادی شجاعی زاده بازدید : 119 پنجشنبه 30 مرداد 1393 نظرات (0)
برخی تصور می‌کنند گذاشتن نان در یخچال، جلوی بیات شدن آن را می‌گیرد.

نان تازه‌‌ای که از تنور یا فر بیرون می‌آید، بافت نرم و عطر و طعم دلچسبی دارد اما بی‌توجهی به اصول نگهداری‌اش، مغزش را سفت می‌کند، به طوری که کمتر کسی حاضر می‌شود به آن لب بزند و به اصطلاح به آن نان «بیات» می‌گویند.

عده‌ای تصور می‌کنند گذاشتن نان در یخچال، جلوی بیات شدن آن را می‌گیرد اما این باور غلط است زیرا این كار روند بیات‌شدن را سریع‌تر می‌كند. تنها راه پیشگیری از بیات‌شدن نان، نگه‌داشتن آن در فریزر در دمای منفی 10 تا منفی 4 درجه سانتیگراد است. شاید خود شما هم به‌طور تجربی متوجه تفاوت‌های بین این دو شرایط نگهداری شده‌ باشید؛ هنگامی که نان را در فریزر می‌گذاریم، رطوبت یا آب موجود در بافت آن منجمد می‌شود و دیگر آبی در بافت نان نمی‌ماند که میان مولکول‌های پروتئین و نشاسته منتقل و کریستاله شود، به این ترتیب می‌توان نان را به مدت 3-2 ماه در فریزر نگه داشت. با بیرون آوردن نان از فریزر، آب منجمد شده بافت آن دوباره به حالت مایع برمی‌گردد و حالت تازه به خود می‌گیرد.

اما در محیط یخچال و اتاق، آب موجود در بافت نان نه تنها به نقطه انجماد نمی‌رسد بلكه میان مولكول‌های پروتئینی و نشاسته‌ای، منتقل و باعث كریستاله‌شدن این مولکول‌ها و بیات‌شدن نان می‌شود.

جالب است بدانید در روستاها یا مناطقی که به یخچال دسترسی ندارند، برای افزایش ماندگاری نان آن را زیر آفتاب خشک می‌کنند؛ با این كار آب از بافت نان حذف می‌شود و روند بیات شدن نان رخ نمی‌دهد. سرانجام اینكه اگرچه توصیه ما به خرید روزانه نان است، اما اگر به هر دلیلی بیش از مصرف یک وعده نان در اختیار دارید، آن را در فریزر قرار دهید و با توجه به نوع نان قبل از مصرف آن را 20-5 دقیقه در دمای اتاق بگذارید.

دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس

منبع: salamatiran.com

هادی شجاعی زاده بازدید : 123 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (1)
«ابولا» واکسن و درمان ندارد

علائم و توصیه‌های حیاتی برای مقابله با ویروس ابولا

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص بیماری‌های داخلی با تشریح علائم و راهنمایی‌های برای مقابله با ویروس ابولا، نسبت به چگونگی اهدای خون، توصیه‌هایی را عنوان کرد و بیان داشت: «ابولا» واکسن و درمان ندارد.

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، بی‌تا ربانی؛ متخصص بیماری‌های داخلی در قالب یادداشتی عنوان کرد: ویروس ابولا عامل بیماری تب خونریزی دهنده ابولا (Ebola Hemorrhagic fever ) برای نخستین بار در سال 1976 شناخته شد. اپیدمی‌های این بیماری معمولاً با یک مورد منفرد که از مخزن ناشناخته‌ای از طبیعت انتقال یافته، شروع شده و عمدتاً از طریق تماس نزدیک با فرد بیمار و مایعات بدن وی گسترش می‌یابد.

اپیدمی‌های اولیه ابولا در کشورهای سودان و زئیر رخ داد که هر دو با استفاده از سوزن و سرنگ‌های غیراستریل ارتباط داشته است.

میزان کشندگی ابولا بالاست و انتقال این بیماری به مراقبین و پرسنل بهداشتی به طور شایع اتفاق می‌افتد. در مطالعات انجام شده مدرکی دال بر نقش ذرات معلق در هوا در گرفتاری انسانها موجود نیست و تماس با خون و ترشحات بدن بیمار و یا لاشه میمون‌های بیمار، عامل اصلی انتقال بیماری محسوب می‌شود.

مشخصه بیماری ابولا یک درگیری چند سیستمی است که با ظهور ناگهانی سر درد شدید، درد عضلانی، تب، تهوع و استفراغ آغاز شده و به سمت ضعف، اسهال شدید، بثورات پوستی، تظاهرات خونریزی دهنده در پوست و مخاطات و شوک پیشرفت می‌کند.

هیچ درمان اختصاصی ضد ویروسی برای ابولا موجود نیست و درمان‌های حمایتی نیز در اغلب موارد مؤثر نیست و با توجه به اینکه هیچ واکسنی جهت پیشگیری در دسترس نیست، به نظر می‌رسد فقط راه پیشگیری محدود کردن تماس‌های نزدیک با بیماران و مایعات بدن آنها است.

اپیدمی فعلی بیماری ابولا که در غرب آفریقا رخ داده است با توجه به تعداد موارد ابتلا و میزان مرگ و میر، جدی‌ترین طغیان بیماری است که تاکنون گزارش و ثبت شده است.

با عنایت به هشدار سازمان جهانی بهداشت، در برخی کشورها محدودیت‌هایی برای ورود مسافران از کشورهای غرب آفریقا به خصوص گینه، لیبریا و سیرالئون گذاشته شده است.

با توجه به گزارش موارد بیماری در مسافرانی که از این مناطق به کشور خود بازگشته‌اند، توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری شود  و در صورت مسافرت ضروری، با توجه به دوره کمون بیماری که از 2 تا 21 روز متغیر است، بروز علائم تب، سردرد، اسهال، استفراغ و خونریزی طی یک ماه پس از تاریخ مراجعت را جدی گرفته و حتماً به پزشک مراجعه کنند.

همچنین، با توجه به احتمال انتقال ویروس ابولا از طریق خون، ضروری است؛ مسافرانی که به این مناطق سفر کرده‌اند تا یک ماه پس از مراجعت و افرادی که در تماس نزدیک با این مسافران بوده‌اند تا یک ماه پس از آخرین زمان تماس از اهدای خون خودداری کنند.

به گزارش سازمان انتقال خون ایران، افراد مبتلا به بیماری خونریزی دهنده ابولا به علت حضور RNA ویروس در خون تا مدتها پس از درمان، تا یک سال پس از بهبودی کامل علائم قادر به اهدای خون نخواهند بود.

انتهای پیام/


هادی شجاعی زاده بازدید : 181 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

به گفته پزشکان، بین سطح امگا ۳ و تغییرات مغز، رابطه شگفت‌انگیزی وجود دارد و مصرف ماهی به سلامت مغز کمک می‌کند.


به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از فارس، با توجه به تحقیقات اخیر پزشکان در دانشگاه «پیتزبورگ»، خوردن یک قطعه ماهی پخته شده هر ماه و یک بار در هفته در افزایش سلامت مغز کمک می‌کند.

 

به گفته کارشناسان بهداشت،‌ خوردن ماهی پخته شده به طور مرتب، می‌تواند سلامت مغز را تقویت کرده و از زوال عقل جلوگیری کند.

این تحقیقات نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود ماهی پخته شده «نه سرخ شده » می‌خورند، مغز آنها حجم بزرگتری در منطقه مرتبط با حافظه و شناخت دارد.

 

محققان با بررسی اسکن‌های مغز 260 نفر، از رابطه بین سطح امگا3 و تغییرات مغز بسیار شگفت زده شدند.

لازم است بدانید که ماهی اگر سرخ شود منجر به نابودی اسیدهای چرب سالم ماهی می‌شود برای همین پزشکان در این تحقیقات به مصرف ماهی پخته شده توصیه کردند.
 

هادی شجاعی زاده بازدید : 155 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

یک فوق تخصص گوارش و کبد تشریح کرد

شایع ترین مسمومیت‌های غذایی در تابستان

خبرگزاری تسنیم: یک فوق تخصص گوارش و کبد با تشریح شایع ترین مسمومیت‌های غذایی در تابستان نسبت به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها در هوای گرم هشدار داد.





هادی شجاعی زاده بازدید : 137 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (1)

 7 نکته برای محافظت از پوست دور چشم

پوست اطراف چشم شما نازک و حساس است و باید برای جلوگیری از گودی زیر چشم، سیاهی و چین و چروک آن نکاتی را رعایت کنید.

مجله نی نی بان: هر زنی دوست دارد زیبا به نظر برسد. پوست اطراف چشم شما نازک و حساس است و باید برای جلوگیری از گودی زیر چشم، سیاهی و چین و چروک آن نکاتی را رعایت کنید. ما در اینجا 7 مورد را برای شما آورده‌ایم






هادی شجاعی زاده بازدید : 127 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

۱۱ حقیقت شگفت انگیز درباره عطسه

عطسه کردن از اعصابتان شروع می‌شود. این را نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید


به گزارش نامه نیوز،اریسا معمولاً نه فقط یکبار، نه دوبار، بلکه سه بار پشت سر هم عطسه می کند. به محض اینکه وارد اتومبیل می‌شود، اگر هوای بیرون آفتابی باشد عطسه‌اش می‌‌‌گیرد. پدرش هم همینطور است. وقتی یک آدامس نعنایی دهانش می‌اندازد هم وضع همینطور است.


هادی شجاعی زاده بازدید : 212 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

خانم ها چای بنوشند

پلی فنول های موجود در چای به دلیل دارا بودن خواص ضد تموری و آنتی اکسیدانی ، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند.نتایج یک تحقیق جدید نشان داد ، مصرف کنندگان چای سیاه کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند چون این نوشیدنی ، عملکرد رگ های خونی را افزایش می دهد. به گفته ی متخصصان ،هدف از انجام این بررسی ،ارزیابی ارتباط بین مصرف چای ،فعالیت بدنی و خطر بروز سرطان سینه در زنان چینی بوده است."کاترین هود" از متخصصان سلامت زنان در رابطه با این تحقیق گفت :در مقایسه با افرادی که چای نمی نوشند ، زنانی که عادت به مصرف این نوشیدنی دارند ، 21درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.این خاصیت چای به دلیل وجود پلی فنول در آن است.همچنین در این بررسی مشخص شد که مصرف چای سیاه عملکرد رگ های خونی را بهبود می دهد چرا که وجود «فلانویید» در آن تاثیر مستقیم بر عروق دارد.


هادی شجاعی زاده بازدید : 192 چهارشنبه 18 تیر 1393 نظرات (0)



معروف‌ترین مصرف کننده خرما جنوبی‌های عزیز و مهمان‌نواز هستند. آنها خرما را در جیبشان می‌گذارند و در طول روز به عنوان یک تنقل نیروزا می‌خورند و هیچ‌وقت هم در انتخاب نوع، مزه و تازگی خرما دچار اشتباه نمی‌شوند. به گزارش  تسنیم معروف‌ترین مصرف کننده های خرما در کشورمان جنوبی‌های عزیز و مهمان‌نواز هستند. آنها خرما را در جیبشان می‌گذارند و در طول روز به عنوان یک تنقل نیروزا می‌خورند و هیچ‌وقت هم در انتخاب نوع، مزه و تازگی خرما دچار اشتباه نمی‌شوند و با کسب قدرت از همین خرما نیز همیشه بدنی مقاوم، نیرومند و سالم دارند. البته در استان‌های دیگر کشورمان هم خرماخور حرفه‌ای داریم، اما تعدادشان اندک است. جنوبی‌ها خرما خارک را خیلی دوست دارند چون طعم گسی دارد و شیرینی‌اش توی ذوق نمی‌زند. البته آنها خرمای شیرین را نیز بدون مصرف نمی‌گذارند و با آن بویژه در ماه مبارک رمضان، رنگینکی درست می‌کنند و سر سفره افطار می‌گذارند که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌مثال است.



هادی شجاعی زاده بازدید : 220 چهارشنبه 18 تیر 1393 نظرات (0)

به تازگی جدولی تهیه شده است که میزان مواد مغذی میوه ها و سبزی های مختلف را نشان می دهد. جالب است بدانید در این جدول شاهی در ردیف اول قرار گرفته است.

 

به گزارش نامه نیوز به نقل از سلامت نیوز، محققان ۱۷ماده مغذی و ۴۷نوع میوه و سبزی مختلف را بررسی کردند. در این جدول رتبه بندی بر این اساس انجام شد که هر ماده غذایی چند درصد از مواد مغذی موردنیاز بدن را به صورت روزانه تأمین می کند؛ از جمله پتاسیم، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، روی، ویتامین های E،D،C،B12،B6،A و K.

در این جدول به شاهی
۱۰۰، کلم بروکلی 34.89، کلم پیچ 49.07 و به گوجه فرنگی 20.37 امتیاز داده شده است. اگرچه میوه هایی مانند پرتقال سالم است اما به طورعمده حاوی تنها یک ماده مغذی اصلی مانند ویتامین C است. در حالی که سبزی ها دارای مواد مغذی متعددی است.

هادی شجاعی زاده بازدید : 168 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

در منابع طب سنتی از آبزن‌ها استفاده می‌کنند یعنی ترکیباتی را می‌جوشانند مثل خارشتر، خارخسک، پونه، آویشن و چیزهای مختلف را مانند برگ کاهو و کلم را می جوشانند و در عصاره در وان یا تشت ریخته تا ناف می‌نشینند. این کار باعث می‌شود که مجاری باز شود و برای دفع سنگ آماده شود.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام.در این صفحه ی شخصی می توانید از مطالب به روز پزشکی دیدن فرمایید و با نظر دادن ما را در ارائه بهتر این صفحه یاری فرمایید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • 5کیلومتر تا بهشت
  • مقاله های پرستاری
  • مدتیوب(مقالات پرستاری)
  • ژورنال های پرستاری
  • پاب مد(مقاله پرستاری)
  • مقالات پرستاری1
  • مقالات پرستاری
  • فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت پرستاری(مقالات پرستاری)
  • مجله ی تحقیقات کیفی در علوم سلامت(مقالات پرستاری)
  • پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(مقالات پرستاری)
  • اورژانس های پزشکی
  • مجتمع کار درمانی کسری
  • انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران
  • تازه های پزشکی و ازمایشگاهی
  • مشاوره پزشکی اورولوژی دکتر سامان فرشید
  • جدید ترین خبرهای پزشکی
  • بیوطب
  • اخبار پزشکی
  • پرستاری داخلی و جراحی
  • پرستاری و مامایی ایران
  • پرستاری قلب و عروق
  • پزشکان بدون مرز
  • پزشکان ایران
  • پرستاران
  • پزشکی بالینی
  • پزشک انلاین
  • پرستاران توانمند ایران
  • پایگاه اطلاع رسانی پزشکان ایران
  • انجمن متخصصین علوم دارویی ایران
  • درمان گران ایران
  • سازمان انتقال خون
  • انستیتو پاستور ایران
  • WHOسازمان بهداشت جهانی
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بانک تخصصی فیلم پزشکی
  • بیماری های خاموش
  • پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری
  • upnurse
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 733
  • بازدید کلی : 32,497
  • کدهای اختصاصی

    آوازک